Det vankas mord…

Välkommen till min bokblogg!

Här tänkte jag dela med mig av sådana läsupplevelser som utgörs av detektivhistorier, mysterier, spökerier och annat obehagligt! Jag är folkbibliotekarie och lånar därför ut deckare dagarna i ända. Ibland lånas det bra grejer, men oftast inte. Det är dock inte alltid låntagarens fel utan mest bibliotekariernas gallringshysteri!

Jag har smak för de äldre historierna, de lågmälda, de lite udda, de sofistikerade, de med miljöer att längta till, de smala, de klassiska, de med vackra omslag, de bortglömda… Det sista innebär att du kanske aldrig kommer att få tag i boken jag tipsar om, eftersom den är från 1940-talet och köpt på loppis – men se det som en tanke att ha i bakhuvudet eller inspireras av!

Känner du att du delar min smak? Hör av dig och berätta vad du tycker jag ska läsa!

Så, slå dig ned i favoritfåtöljen med en kopp te och läs med mig!

Agata

Agata Kristi goes Mad Men

Published in: on juni 2, 2009 at 6:40 e m  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://tiosmadetektiver.wordpress.com/2009/06/02/det-vankas-mord/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

